|
tsjechie-forum.com Het enige echte forum over Tsjechie!
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Mister Pivo
|
Geplaatst: Di Okt 27, 2009 23:36 pm Onderwerp: Herfstvakantie in Tsjechië 2009 . |
|
|
Ja na alles nagekeken te hebben en gecontroleerd zouden wij vertrekken op vrijdagnacht om 0.00 uur inmiddels zaterdag 17-10-2009.
De vriendin met dochter kwamen s,avonds om 22.00 uur bij ons thuis en ik lag nog te slapen .
Ook onze jongste zoon was met zijn nieuwe vriendin gekomen om ons uit te zwaaien en ook zijn dochter Kimberley .
Om 23.00 uur kwam ik gedoucht en wel naar beneden en na twee kopjes koffie had ik het wel gehad en was het inmiddels kwart voor twaalf en vond ik het de hoogste tijd om te vertrekken nadat ik de koffers en tassen in de auto had geladen .
Iedereen nam afscheid van elkaar en werd ons een prettige vakantie gewenst .
Wij stappen in de Volkswagen bus en ik achter het stuur en geloof het of niet , maar @#%&%#@ dat kolere ding wilde niet starten .
Nu ben ik niet een persoon die kwaad wordt , maar dit had ik ook niet verwacht .
Andere auto erbij en met startkabels starten ,
Geen probleem het karretje liep zo .
Eindelijk op weg naar Tsjechië al was het inmiddels 0.15 uur geworden .
Via nieuwe Schans , richting Bremen naar Hannover en Maagdenburg via Halle en Leipzig naar Dresden en via de 17 richting Praag .
Was het niet zo , dat wij voorbij Dresden zo de sneeuw inreden , ik was blij dat ik mijn winterbanden eronder gezet had en in Tsjechië rijden wij door een tunnel en aan het einde van de tunnel was de sneeuw verdwenen .
Inmiddels was het al 0.800 uur geworden toen wij Praag binnen reden , daar door naar Pribram om in dit plaatje te winkelen en eten te kopen .
Daarna doorgereden naar Pisek om ook te winkelen , maar op zaterdagmiddag ( Sabota ) zijn de winkels gesloten , dan maar naar een grote Supermarket Tesco .
Daarna nog 75 km naar Pernek ( vlak bij Horni Plana en het Lipnomeer ) waar wij na 15.00 uur pas in ons huis konden .
De eigenaresse was zeer uitgelaten en positief ,
Ik hoefde de borg van € 150.00 niet te betalen en voor het stroom moest ik 200 kronen te betalen .
1 kroon is omgerekend € 0.04 oftewel € 8.00 pw.
Toeristenbelasting was 15 kronen pp. ( € 0,60 pd.)
(Ook hier kunnen gemeentes in Nederland wat van leren )
De eigenaresse wilde wel voor ons koken vanaf zondag tot vrijdagvoor 80 kronen pp. ( € 3.20 ) dit aanbod hebben wij dus afgeslagen hahahahahaha !
Nee hoor , wij hebben ons laten verwennen door de gastvrouw en hebben heerlijk Tsjechies gegeten zelfs hertenvlees en dat voor die centen geweldig en wij vonden het lekker .
Deze eigenaresse bezat ook een aantal dieren , zoals honden en katten , kippen en kuikentjes , cavia,s , konijnen
hangbuikvarkens ( zwart-wit gevlekt ) , paarden , schapen , geiten fazanten en een baby kangoeroe .
En wij mochten helpen met voeren wat toch een belevenis is voor kinderen maar ook voor ons zelf .
Al zijn wij wel een hoop gewent .
De kangoeroe was erg schichtig en het was moeilijk een foto te maken , maar het is gelukt .
S,Maandags reden wij naar Susice en het was heel mooi besneeuwd en hebben wij genoten alsof we in de Zwitserse Alpen waren en hebben heel veel gefilmd .
Ook zijn wij in Cesky Krumlov naar de grafiet mijn geweest wat toch zeer bewonder waardig is , al hoeft een tweede keer voor mij niet meer .
Via de eigenaresse gevraagd naar bijzondere dingen zijn wij bij een Monky/adrealinepark in Prachatice geweest en na een klimpartij de berg op van 3 km bleek dit gesloten te zijn ivm met het vele sneeuw ( te gevaarlijk ) dan maar maar weer winkelen .
Woensdag zouden wij naar Lipno nad Vltavou gaan naar de bobsleebaan en ik ga eerst tanken en rij terug naar het huisje om mijn mede vakantiegangers op te halen .
Op weg weer naar het huisje toe valt bij mijn bus de verlichting uit , kunt u zich voorstellen ?
Je hebt net een volle tank getankt en je meter slaat terug naar een kwart de temperatuurmeter werkt niet en haast geen verlichting van de koplampen en het dashboardverlichting doet het ook niet .
@#&^%$#@ dat is echt niet lachen en verlichting is verplicht in Tsjechië .
Aan de kant zekeringen controleren , zijn allemaal heel .
Dan maar weer starten en hij start niet ,
Nu heb je feestvierders en vakantiegangers maar als een auto het niet doet ! worden vakantiegangers echt géén feestvierders .
En ik kreeg de hele lading over me heen , u kent dat wel , van ik dacht dat alles in orde was en je hebt al een nieuwe startmotor en een nieuwe transformator en nieuwe bougies enz. enz. .
Ik een afspraak gemaakt met een garage en een ruil dynamo gekocht voor € 50.00 + € 10 arbeidsloon en 50% fooi gegeven , eigenaar blij en ik ook , de auto doet het weer perfect .
Wij naar Cesky Budejovice naar het centrum waar het heel moeilijk parkeren is , en ik toch een plek heb gevonden waar op het hele plein borden stonden met een P , na 64 kronen in de betaalautomaat gegooid te hebben voor 1.5 uur en wij winkelen .
Via een tussen door straatje komen wij onbedoeld weer op het plein uit waar de kinderen uit vreugde roepen Opa , Maarten, je hebt een wielklem .
Ik @#^%#@* *&%@#$%@# wat is dat nu ik heb toch parkeergeld betaald !!!!!
Om een lang verhaal kort te maken .
Het busje kwam zó ! NEE, niet dat liedje .
Ik moest mij identiteitsbewijs laten zien en vroeg of ik ook moest betalen , na duidelijk gemaakt te hebben dat ik een geldig parkeerkaartje had .
Wat bleek !!!
Je mocht wel op het plein parkeren , maar niet aan de stoeprand langer als een half uur .
Deze mevrouw zei tegen mij het is oké en ik hoefde niks te betalen en de klem werd verwijdert , en zij reden weg en ik ook .
Toch vraag ik me af of dit incident nog een staartje krijgt ( via Leeuwarden incasso ) ?
Dan rijden wij weer in de zon het is 16 graden en rijden door de Sumava door de bossen en als je dan al die gradatie,s ziet van de herfstkleuren dan voel ik mij rijk , dat wij door de recessie dit toch nog allemaal meemaken .
Natuurlijk kan ik niet alles van minuut tot minuut beschrijven , maar met ons vijven hebben wij heel veel genoten zonder een onvertogen woord en heel heel veel gelachen .
Een mooie week om met liefde naar terug te kijken .
En dan is het zaterdagochtend 07.30 uur en geloof het of niet , maar de Transporter wilde net als wij nog niet naar huis , en dus starte hij weer niet .
Na een klein duwtje liep hij weer en zonder problemen zijn wij naar de Tsjechië / Duitsche grens gereden om nog één keer te tanken in Tsjechië , waar wij omgerekend € 1.03 betaalden voor een liter euro 95 en de Duitsers vele jerrycans vulden terwijl het in Duitsland zelf € 1.41 kost en in Hoogezand € 1.34 , 31 eurocent prijsverschil , hoe is het mogelijk en laat men het niet over transportkosten hebben want dan zou het in Tsjechië nog duurder moeten zijn gezien alle bergen en dalen .
Maar wij zijn weer heelhuids thuis gekomen ,
En dat is het allerbelangrijkste voor iedereen .
Mister Pivo . _________________ Een lach zegt meer als één bos bloemen ,
terwijl bloemen langer blijven staan .
31-03-2009 Mister Pivo . |
|
| Terug naar boven |
|
 |
smileyfromcz

|
Geplaatst: Wo Okt 28, 2009 8:25 am Onderwerp: |
|
|
Leuk om te lezen hoe andere een weekie CZ meemaken. Jammer dat je je auto niet hier hebt laten nakijken....scheelt je een hoop centen met NL. _________________ Ikke dus, Smiley...from CZ |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Hans

Geregistreerd op: 09 Jun 2005 Berichten: 321 Woonplaats: Dolný Kubín, Slowakije
|
Geplaatst: Wo Okt 28, 2009 10:40 am Onderwerp: |
|
|
Leuk verslag van jullie belevenissen.
Waarschijnlijk toch ergens een slecht kontaktje.
Misschien een kleinigheidje, bv. de accukabel niet goed vast of oxidatie aan de accupool, als hij met startkabels wel ineens goed start. _________________ Een mens is nooit te oud om te leren. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Robert

Geregistreerd op: 04 Mrt 2005 Berichten: 2549 Woonplaats: Kunovice / Lopenik
|
Geplaatst: Wo Okt 28, 2009 10:45 am Onderwerp: |
|
|
Leuk verhaal ............. dat er maar meer mogen volgen .......... _________________ Jong zijn is jong denken |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vašek

|
Geplaatst: Wo Okt 28, 2009 14:02 pm Onderwerp: |
|
|
Mooi verhaal.
Alleen, als ik een opmerking mag maken, jullie route was een beetje omslachtig. Ik zou kiezen voor de zuidelijke route via Passau. Veel minder binnenwegen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Lubník
|
Geplaatst: Wo Okt 28, 2009 21:16 pm Onderwerp: |
|
|
Jullie vakantieadres was echt super met de heerlijke maaltijden voor weinig geld.Is er ook een website? _________________ Dream your life.....en then live your dream..... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Mister Pivo
|
Geplaatst: Wo Okt 28, 2009 22:10 pm Onderwerp: |
|
|
Dank jullie wel voor jullie reactie,s .
Positief of negatief maakt niet uit ,als wij maar van elkaar kunnen leren .
@smileyfromcz
Na de ruil dynamo was alles oké .
Dan zie ik niet in wat ik verder na moet laten kijken , terwijl alles is vernieuwd behalve de dynamo ?
@Hans .
Het is een splinter nieuwe accu van afgelopen mei 2009 en heb de polen ingevet , ook had ik al een nieuwe startmotor en een nieuwe transformator en nieuwe bougies + kabels erop gezet en een nieuwe stroomverdeler met rotor .
Maar ben uiteraard blij met alle tips die kunnen bijdrage dit nare euvel te verhelpen .
Nu had ik vanavond weer wat tijd en heb mijn radio eruit gehaald , en die bleek nat te zijn !!!
Wij hadden een geur luchtverfrisser voor in de bus gekocht en in de ventilatieopening boven de radio geplaatst , maar van lekkage,s hebben wij niets gemerkt , maar de nattigheid bleek de geur te hebben van de luchtverfrisser .
Ook heb ik nu een andere accu erin gezet en heb nu géén start problemen , zo wil ik puntje voor puntje uitzoeken wat nu precies is .
@Robert
Ik doe mijn best .
@Vašek
Je schrijft dat de route omslachtig is ?
Er gingen twee vriendinnen mee ( moeder en dochter van 17 ) die wilden ook wel een keer naar Tsjechië en wij hadden een huis voor 6 personen ondanks dat wij zelf met ons drieën zijn .
En mijn route is +- 60 km. langer !
"" Maar wij hebben veel meer van Tsjechië gezien als menig ander die alleen de snel of hoofdwegen zien .""
En als ik dan de complimenten krijg van onze vriendinnen dat zij blij zijn met mijn toeristische route,s , dan streelt dat mijn ego en is géén kilometer te veel voor mij en mijn huisgenoten .
@Lubník
Het is een kwestie van zoeken op internet , en als je interesse hebt voor dit huis wil ik het adres hier wel neerzetten als dat mag ?
Ivm reclame .
Of er een website is weet ik niet .
Grt.Mister Pivo . _________________ Een lach zegt meer als één bos bloemen ,
|
| Terug naar boven |
|
 |
Robert

Geregistreerd op: 04 Mrt 2005 Berichten: 2549 Woonplaats: Kunovice / Lopenik
|
Geplaatst: Wo Okt 28, 2009 22:31 pm Onderwerp: |
|
|
| Mister Pivo schreef: | Het is een kwestie van zoeken op internet , en als je interesse hebt voor dit huis wil ik het adres hier wel neerzetten als dat mag ?
Ivm reclame . |
Hier doen we niet zo moeilijk. Een positieve ervaring mag gedeeld worden met anderen en dan mag je best vermelden om welke accommodatie het gaat. Ik zie dat niet als reclame, immers jij verdiend er niets aan. _________________ Jong zijn is jong denken |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Mister Pivo
|
Geplaatst: Wo Okt 28, 2009 22:59 pm Onderwerp: |
|
|
Robert
Ik denk dat het geen kwaad kan om het even te laten testen ,als je zo als ik niet zeker weet of het mag .
En nee ik verdien er niets aan , maar geef graag waardevolle informatie door , dus bij deze .
@Lubník
Hier is nadere informatie over het huis in Pernek-Samoty cz .
Inter Bohemia Anstalt : huiscode JC 0625 voor 6 personen .
Ook is er een appartement op dit adres in een ander gedeelte heb ik daar gezien , maar die huiscode heb ik niet .
Hoop dat je zult vinden wat je zoekt .
Grt . Mister Pivo . _________________ Een lach zegt meer als één bos bloemen ,
|
| Terug naar boven |
|
 |
Hans

Geregistreerd op: 09 Jun 2005 Berichten: 321 Woonplaats: Dolný Kubín, Slowakije
|
Geplaatst: Do Okt 29, 2009 3:40 am Onderwerp: |
|
|
Ik ben niet zo heel erg technisch, maar kan redelijk logisch nadenken.
Moet ook wel, want dat wordt niet voor je gedaan.
Wat ik vorig jaar aan de hand heb gehad :
Voorjaar 2008 : de winter wilde maar niet voorbij gaan, door kleine stukjes te rijden was mijn accu constant te zwak om er fatsoenlijk mee te kunnen starten. Maar na wat langer rijden, ging het wel. Nadat het starten steeds meer een geluksspel werd, heb ik in juni 2008 besloten een nieuwe accu te kopen. Zo gezegd, zo gedaan. In juli gingen we met vakantie. Voor de verandering vliegend naar het buitenland. Toen we 12 dagen later thuis kwamen (auto niet gebruikt dus), wilde hij weer niet starten. Accu niet goed of............... Met buurman van accu geruild.
Na 5 dagen kon hij nog wel rijden met mijn accu, maar ik niet met de zijne. Conclusie : accu is goed, maar de fout zit ergens in de auto.
Na lang zoeken kwamen we erachter : de auto-radio "lekte" stroom.
Die auto-radio had ik er later in laten zetten. Er stond altijd stroom op (is wel gemakkelijk voor het onthouden van de zenders, etc.) Maar er was iets kapot gegaan aan de radio, een condensator of zo. En daardoor was er een heel hoog stroomverbruik, wat zich wreekte als de auto langer stil stond. Het loonde niet de moeite om de radio te maken, maar hij is nu zo geschakeld, dat als het contact uit staat, de radio ook "dood" is. Het geheugen werkt dus niet, maar mijn auto wel. Toch iets belangrijker. _________________ Een mens is nooit te oud om te leren. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Mister Pivo
|
Geplaatst: Do Okt 29, 2009 8:58 am Onderwerp: |
|
|
@Lubník
En andere forumleden en kijkers !
Hier is nadere informatie over het huis in Pernek-Samoty cz .
Inter Bohemia Anstalt : huiscode JC 0625 voor 6 personen .
Ook is er een appartement op dit adres in een ander gedeelte heb ik daar gezien , maar die huiscode heb ik niet .
Hoop dat je zult vinden wat je zoekt .
Grt . Mister Pivo .
Ps.
Ik heb ook nog even de link opgezocht , dan kan je ook de foto,s bekijken .
http://www.interbohemia.cz/vakantiehuizen-ferienhauser-in-tsjechie-detail.php?chata_id=624
Veel geluk Mister Pivo . _________________ Een lach zegt meer als één bos bloemen ,
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vašek

|
Geplaatst: Do Okt 29, 2009 9:32 am Onderwerp: |
|
|
| Mister Pivo schreef: |
@Vašek
Je schrijft dat de route omslachtig is ?
...
En als ik dan de complimenten krijg van onze vriendinnen dat zij blij zijn met mijn toeristische route,s , dan streelt dat mijn ego en is géén kilometer te veel voor mij en mijn huisgenoten .
|
Dan is het oke.  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|